.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا حقوق مربیان پرافتخار عادلانه است ؟

موافقت با استعفاي رضا مهماندوست از سوي فدراسيون تكواندو نشان داد كه برخي اوقات، بعضي مصلحت‌انديشي‌هايي كه با پيش فرض‌هاي نادرست صورت مي‌گيرد، چگونه سرمايه‌هاي ورزش ايران را براحتي از بين مي‌برد و چگونه گاهي مديران باتجربه ما شريط آرام و ايده‌آل را به شرايطي بحراني تبديل مي‌كنند.

مهماندوست ، پرافتخارترين سرمربي ايران در رشته تكواندو كه به گفته همين اهالي تكواندو ايران و مسئولان فدراسيون، يكي از بهترين مربيان حال حاضر جهان محسوب مي‌شود، چند روز پيش به آنچه «اجحاف در حقوقش» بود اعتراض كرد و به صورت شفاهي اعلام كرد كه در اين شرايط نمي‌تواند كارش را در تيم ملي ادامه دهد. البته اين نتوانستن نه از اين روي كه توانايي انجام دادن كار بزرگ پيش رو را نداشته باشد، بلكه از حقي دفاع مي‌كرد كه در بخش‌هاي ديگر ورزش كشور براي مربيان بزرگ وجود دارد، اما گويا تحمل و ظرفيت هضم اين مساله در فدراسيون تكواندو كمي سخت بود.

مهماندوست اظهار داشت: بنده در آن روز به ادعاي رييس فدراسيون در خصوص پرداخت حقوق 5 ميليون توماني كميته ملي المپيك و قطع حقوق فدراسيون اعتماد كردم اما در تماسي كه با غلام محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد داشتم وي گفت علاوه بر حقوق كميته ملي المپيك، حقوق سابق خود از فدراسيون كشتي را هم دريافت مي كند.

وي ادامه داد: ما تمام وجود خود را در اختيار تكواندو و اين فدراسيون قرار داديم. 4سال است به درستي رنگ خانه و زندگي ام را نديده ام اما چرا بايد متحمل اين چنين برخوردي باشم. از روز اول بنا را بر اعتماد و اعتمادسازي گذاشتيم اما در اين برهه حساس مسئولين فدراسيون ما را گول زدند و حقمان را گرفتند.

1000بار در ميادين مختلف پرچم ايران را به اهتزاز درآورديم چرا يك بار نبايد پرچم خود ما بالا برود. فلان مربي 7ميليارد حقوق مي گيرد و فلسطين را شكست مي دهد، ما كه در دورترين سرزمين ها پرچم اين مملكت را برافراشتيم. البته آن مربي حقش را مي گيرد اما چرا بايد حق ما ناديده گرفته شود.

وي در ادامه گفت: اوضاع ملي پوشان ما هم به لحاظ مالي اسفناك است. يوسف كرمي و باقري معتمد كه قرار است در المپيك براي اين مملكت افتخار آفريني كنند، به اندازه يك كارگر افغاني هم حقوق نمي گيرند. اين دو ملي پوش ماهانه 500 هزار تومان حقوق از فدراسيون مي گيرند كه 10 درصد آن بابت ماليات كسر مي شود.


رضا مهماندوست درباره اتفاقاتی که افتاده و خبر اعلام پذیرش استعفایش می‌گوید: «من هیچ جایی استعفای مکتوب ندادم. فقط شفاهی گفتم تا پولم را ندهند سر تمرینات نمی‌روم. تازه این جمله هم در زمان تعطیلی تمرینات تیم ملی مطرح شد اما آقایان اسمش را گذاشتند استعفا و برکنارم کردند چون مشکل این بود که نمی‌خواستند پول هایم را بدهند.» مهماندوست که در 4 سال گذشته نقشی بزرگ در شکوفایی تکواندوی ایران داشته ادامه می‌‌دهد: «اگر می‌خواهید بدانید چرا ورزش ایران هر روز عقب‌گرد می‌کند باید علتش را در همین برخوردها جست و جو کنید.

ولی که کمیته ملی المپیک برای من واریز کرده را ریختند به حساب خودشان و معلوم نیست چه بر سرش آوردند و بعد هم که می‌گویم پولم را می‌خواهم‌، برکنارم می‌کنند. من تمام حرفم این بوده که حقوقم را می‌خواهم. آن پول را کمیته المپیک به حساب من می‌ریخته نه شخص دیگری. تازه آقای افشارزاده رفته در تلویزیون و گفته چرا پول من را فدراسیون نمی‌دهد و آن وقت این برخورد را فدراسیونی‌ها با من می‌کنند.» مهماندوست در ادامه می‌گوید: «به هر حال امروز می‌گویم تیم را در پله اول دنیا‌، قهرمان جهان‌، قهرمان جام جهانی‌، قهرمان اول آسیا و قهرمان بازی‌های آسیایی تحویل دادم و رفتم.

وي افزود: بنا به تصويب كميته ملي المپيك قرار بود از فروردين سال 90 به بنده تا بعد از مسابقات المپيك لندن به عنوان مربي بزرگ داخلي ماهيانه مبلغ 5 ميليون تومان از طرف اين كميته پرداخت شود اما ....

سرمربي مستعفي تيم ملي تكواندو در پايان گفت: من تحت هيچ شرايطي با حقوق 5 ميليون توماني كار نمي كنم و در صورتي كه حقوقم به هفت و نيم ميلون تومان نرسد ديگر به تيم ملي بازنخواهم گشت.

غيرفوتبالي‌ها جنبه پول بيشتر را دارند؟

سال‌ها است كه غير فوتبالي‌ها از اين موضوع گلايه مندند كه چرا حقوق و مزاياي آن‌ها به اندازه يك توپ جمع كن فوتبال هم نيست؟ سال‌ها تلاش مي‌كنند تا حقوق و پاداش‌هاي‌شان افزايش پيدا كند، اما امروز كه هيات اجرايي كميته ملي المپيك در فاصله يك سال مانده تا بازي‌هاي لندن تصميم گرفته به چهار تن از مربياني كه مي‌توانند براي ايران افتخارآفرين باشند و در گردنه‌هاي سخت المپيك جوركش اين ورزش كم ستاره باشند، ماهيانه پنج ميليون تومان حقوق بدهد، شاهد هستيم كه چنين اتفاقهاي نا‌خوشايندي در ورزش مي‌افتد.

پس از اين تصميم كميته ملي المپيك، فدراسيون‌هاي كشتي و وزنه برداري بدون اين كه به حقوق ماهيانه‌اي كه به اين مربيان ارزشمند مي پرداختند، خدشه‌اي وارد كنند، مبلغ مورد نظر كميته ملي المپيك را نيز كه از سوي اين كميته به صورت ويژه‌ تامين شده، به مربيان‌شان تقديم كردند تا آن‌ها بتوانند با خيال راحت تنها به فكر ملي پوشان پر اميد ايران براي المپيك باشند، اما گويا اين مساله در فدراسيون تكواندو به گونه‌اي ديگر است./تابناک


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.